پرینت

تعمیر و عیب یابی جاروبرقی آاگ (AEG)

نوشته شده توسط admin-aeg. Posted in News

تعمیر جاروبرقی آاگ - AEG

جاروبرقی آاگ (AEG) از جمله جاروبرقی های منحصر بفرد و با کیفیت می باشد که صرفنظر از قیمت بالای آن(نسبت به سایر برندها)بسیار پر قدرت بوده و طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان دارد.

 

تعمیر جاروبرقی آاگ - AEG

 

 

در ادامه نحوه عیب یابی و تعمیر جاروبرقی آاگ الکترولوکس به اختصار آورده شده است.لازم بذکر است که این موارد نکاتی ابتدایی و جهت آگاهی کاربر در رابطه با نحوه عیب یابی بوده و در صورتی که دستگاه جاروبرقی آاگ شما با مشکل مواجه شده است با شماره تماس های مرکز آریاسرویس تماس حاصل نموده و مشکل را با کارشناسان برندآاگ الکترولوکس در میان بگذارید.

آریا سرویس نمایندگی مجاز برندهای بوش,آاگ و جنرال الکتریک در تهران بوده و کلیه خدمات و تعمیرات با گارانتی و ضمانت نامه و توسط متخصصین خبره همان برند انجام می پذیرد.

 

مشکل-جاروبرقی روشن نمی شود.
1-پریزر برق ندارد: جهت مشاهده پریز برق بهتر است از ولتمتر آوومتر استفاده کنید.رنج ولتاژ را بر روی 250 ولت قرار داده و برق پریزر را اندازه گیری کنید.اگر مشکل از پریر است آن را رفع نماید.

2-دوشاخه جارو و یا سیم رابط معیوب شده: بدنه جارو را باز نموده و بوسیله ولتمتر از رسیدن برق به سیم جمع کن اطمینان حاصل نمایید.این کار باید در حالتی انجام شود که دوشاخه وارد پریز است و چون دستگاه دارای برق است بسیار دقت نمایید.

3-سیم جمع کن ایراد دارد: در این حالت برق وارد سیم جمع کن شده ولی به دلیل عدم اتصالشاخک های سیم جمع کن به حلقه های گردان قرقره،فاز یا نول و گاهی هر دو وارد دستگاه نمی شوند و در نتیجه جاروبرقی روشن نمی شود.
جهت رفع عیب کافی است شاخک ها را کمی به حالت عمودی نزدیک کرده و سپس قرقره را بر روی آنها قرار دهیم.

4-کلید قطع و وصل مشکل دارد: جارو برقی را از برق جدا نموده و بوسیله اهم متر کلید را تست نمایید.اگر کلید روشن باشد عقربه عدد صفر و در حالت خاموش بودن کلید، عقربه بی نهایت را نشان می دهد.در غیر اینصورت کلید را تعویض کنید.

5- رله سوخته است: در جاروهایی که مجهزبه رله هستند تا زمانی که مدار رله بسته نشده است و کلید power متصل نشده جاروبرقی روشن نمی شود.

6-مدار سری موتور قطع است: مدار جاروبرقی کاملاً سری است و اگر ارتباط یکی از المان های مدار با سایر اجزا قطع شود موتور روشن نخواهد شد.مثلا اگر به دلیل خرابی یکی از فنرها ، ذغال مربوطه به کلکتور نچسبد مدار سری موتور قطع است. اگر موتور را مستقلاً به برق زده ای و روشن نشده است آن را از برق جدا نموده و بوسیله اهم متر ارتباط تک تک المان ها را مورد بررسی قرار دهید.

7-موتور کاملاً سوخته است: اگر موتور کاملاً سوخته باشد،هنگامی که بطور مستقیم به برق وصل می شود روشن نخواهد شد زیرا بسیاری از پیچک های قطب ها کاملاً سوخته اند.

سوختن کامل موتور معمولاً پس از مرحله نیم سوز شدن است .معمولاً موتور در حالت نیم سوز مدتی به کار ادامه می دهد و به تبع آن پیچک های بیشتری آسیب خواهند دید و سپس ارتباط اجزای سری موتور کاملاً قطع میشود و موتور می سوزد.

مشکل-موتور روشن می شود اما قدرت چندانی ندارد.
1-کلکتور کثیف است :
جهت تمیز نمودن کلکتور از تینرهای فرار قوی و یا بنزین استفاده کنید.به هیچ وجه از سمباده استفاده نکنید؛زیرا ممکن است ذرات مسی ساییده شده بین شیار تیغه ها قرار گرفته و سبب اتصال آنها به یکدیگر شود که در نتیجه آرمیچر خواهد سوخت .

2- ذغال خراب است : اکثراً پس از تعویض ذغال قدرت موتور کاهش میابد قبل از جا زدن ذغال جدید حالت حلال را در سطح تماس ذغال ها با کلکتور ایجاد نمود.

3-یاتاقان ها مشکل دارند : آرمیچر به کمک یاتاقان ها قادر به چرخش می باشد و اگر بلبرینگ ها یا بوش ها خراب شوند ، چرخش آرمیچر مختل می شود.اگر یاتاقان ها خراب شوند آرمیچر در حال چرخش با کفشک های قطب درگیر شده و صدای ناهنجاری را بوجود می آورند.

4-نیم سوز بودن موتور : موتور نیم سوز قدرت زیادی ندارد و بلافاصله داغ میکند.موتور نیم سوز را می توان بدون باز کردن جاروبرقی و با اندازه گیری جریان مصرفی دستگاه تشخیص داد.جریان مصرفی یک موتور نیم سوز شده معمولاً یا چندین برابر جریان نامی دستگاه است و یا جریان مصرفی بسیار ناچیزی می کشد.

-مشکل : مکش جارو ضعیف است.
1-ضعیف بودن موتور.

2-پر شدن پاکت جاروبرقی : کیسه را تخلیه نموده و اگر از نوع دائمی(پارچه ای) است در فواصل زمانی معین آن را بشویید.توصیه می شود که از پاکت های یک بار مصرف استفاده کنید زیرا هم به طول عمر جاروبرقی کمک می کند و هم مشکل عبور گرد وغبار از منفذهای پارچه(در کیسه های دائمی) ایجاد نمی شود.

3-لوله های رابط مسدود و یا سوراخ شده اند: ممکن است اشیاء مانند کاغذ،پارچه و قطعات کوچک در لوله های تلسکوپی ،خرطومی و ... گیر کرده باشد.همچنین از تمیز بودن پارویی نیز اطمینان حاصل کنید.

4-فیلتر کثیف است : هر شش ماه یکبار اقدام به تعویض فیلتر های داخل و پشت جاروبرقی نمایید.

-مشکل: دستگاه جاروبرقی صدا می دهد :
1-خرابی پروانه :
جارو را باز نموده و پروانه یا پروانه ها(برخی از جاروبرقی ها مانند الکترولوکس دارای 2 پروانه هستند) را بررسی کنید و در صورت خرابی نسبت به تعویض پروانه اقدام کنید.

2-بلبرینگ ها یا بوش ها معیوب شده اند.

3-نگهدارنده های لاستیکی خراب شده اند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تعمیر جاروبرقی آاگ AEG و خرید قطعات یدکی اورجینال
با ما تماس بگیرید: 88852571
88808268- 88936872

به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید